Suzuki eVitara i offroad terræn

Suzuki
eVitara
Suzukis første 100% elbil

Verdenspremiere på helt ny elektrisk Suzuki eVitara

Den helt nye Suzuki eVitara har fået sin verdenspremiere på et stort event i Milano i november. Det er Suzukis første 100% elbil.

eVitara er udviklet på en helt ny platform (Heartect-e), der er specielt målrettet de krav, der stilles til en elbil. Den bliver længere end Vitara på benzin, hvilket betyder endnu mere plads både foran og på bagsæderne.

Med Suzukis ekspertise i 4WD bliver dette naturligvis også en mulighed i den nye eVitara (AllGrip-e). Træk på alle fire hjul er ellers en sjældenhed for elbiler i denne størrelse.

Den nye eVitara går efter planen i produktion i løbet af foråret 2025, og vi forventer at lancere modellen i vores forretninger i sommeren 2025. Vi du vide mere op til lanceringen og blive inviteret til at prøve den, når det er muligt, så skriv dig op i formularen.

Vil du høre mere om Suzuki eVitara?

Det kan vi godt forstå - udfyld felterne herunder.

 

Suzuki eVitara kørende i et koldt snelandskab

Specifikationer og model detaljer

Batterikapacitet

49 / 61 kWh

Estimerede rækkevidde

Op til ca. 400 km

Maks. ydelse

144 / 174 / 184 hk

Længde

4,275 meter

Bredde

1,800 meter

Højde

1,635 meter

Vejledende prisliste

Suzuki Swift Upgrade

SWIFT Upgrade

Pris fra kr. 169.990,-

Inkl. bl.a.:

12V mild-hybridteknik

6 airbags - ESP & ABS

Automatisk nødbremse

Skiltegenkendelse med hastighedsassistent

Blind-vinkel advarsel

  • Aktiv vognbaneassistent

    Rear Cross Traffic Alert

    Førerovervågning

    Adaptiv fartpilot

    Parkeringssensor (bag)

    9" Infotainmentsystem

    Navigation

    Trådløs CarPlay/Android Auto

    Bakkamera

    Aircondition

    LED lygter for og bag

    Automatisk nedblænding af fjernlys

    Nøglefri betjening og trykknap start

    El-ruder for og bag

    Sidespejle med varme

    Multi-justerbart rat

    2 højtalere (for)

    Suzuki Connect

    E-call (nødkald)

Automatgear
+ 25.000 kr.

Suzuki Swift Advance

SWIFT Advance

Pris fra kr. 184.990,-

Inkl. Club-udstyr + bl.a.:

Infrarødafvisende forrude og sideruder for

Sorte ruder (bag)

Sædevarme (for)

Højdejusterbart førersæde

Læderrat

  • Højtalere bag og 2 tweeters for

    Ekstra USB-C/A stik

    16" alufælge (sølv)

Automatgear
+ 25.000 kr.

Suzuki Swift Desire

SWIFT Desire

Pris fra kr. 199.990,-

Inkl. Action-udstyr + bl.a.:

Klimaanlæg (automatisk)

Foldbare sidespejle

Blink i sidespejle

Krom detaljer på instrumentpanel og dørsider

Luftkanal til bagsæder

  • Højdejusterbare seler (for)

    16" alufælge (sort/krom)

.

Interesseret i privatleasing af Suzuki eVitara?

En af fordelene ved privatleasing af Suzuki eVitara er, at bilbudgettet kommer i helt faste rammer.

Med privatleasing af eVitara skal du ikke bekymre dig om udgifter til service eller vedligeholdelse. Begge dele er dækket af privatleasingaftalen i hele perioden.

Robust og muskuløs SUV

Hvor mange andre elbiler har et mere generisk design, skiller eVitara sig ud med sine mere markante og muskuløse linjer, som giver et robust udtryk.

Den har en lækker kabine med flotte og komfortable sæder. På instrumentbordet glider den 10,25” digitale instrumentering direkte over i det nye avancerede infotainmentsystem med en 10” skærm.

Rattet er med to brede eger og afskåret i top og bund for at give et bedre udsyn og for at gøre ind- og udstigning nemmere.

Det bløde og lækre panel, der strækker sig i hele bilens bredde, giver sammen med de 4 store ventilationsdyser kabinen et tydeligt SUV-præg.

Suzuki eVitara kørende i mudder i en skov
Blå Suzuki eVitara kørende inde i en by
Blå Suzuki eVitara set fra siden holdende ved siden af en butik
Hvid Suzuki eVitara set skråt bagfra mens den kører ned af en grusvej
Hvid Suzuki eVitara set fra siden mens den kører opad klipper
Rød Suzuki eVitara set fra oven
Sort interiør i Suzuki eVitara
Brunt luksus interiør i Suzuki eVitara
Kabinen i Suzuki eVitara med det brune interiør set fra siden
Skærm, ventilationsdyser og midterkonsollen i Suzuki eVitara

Pianoblank og flydende midterkonsol

I den pianoblanke og nærmest flydende midterkonsol kan du bl.a. betjene gearvælgeren, den elektriske parkeringsbremse og airconditionanlægget.

Du kan også indstille nedbremsningseffekten, når speederen slippes og om du vil køre i ECO, Normal eller Sports-mode.

Midterkonsollen med gearvælger i Suzuki eVitara
Suzuki eVitara kørende over bro med solen og en klippe i baggrunden

To batteristørrelser og varmepumpe

Suzuki eVitara kan fås med enten med et 49 kWh eller 61 kWh batteri. Det er af LFP-typen (Lithium Iron Phosphate), der anses for at være en af de mest driftssikre og holdbare batterityper ligesom det ikke indeholder grundstoffet kobolt.

Alle modeller er med 3-faset opladning (11 kW) og kommer som standard med varmepumpe for en effektiv opvarmning af kabinen samt mindre forbrug af strøm om vinteren. For at maksimere selve ladeprocessen, køles batteriet ned om sommeren og varmes op, når det er koldt.

Rækkevidden og de officielle WLTP-tal for eVitara er endnu ikke klar, men Suzuki går efter en fornuftig balance mellem batteristørrelse, vægt, rækkevidde og pris. Foreløbig indikation er en rækkevidde på henholdsvis ca. 300 km med det lille batteri og ca. 400 km med det store.

Fra koncept til genkendelig Suzuki SUV

I de seneste år har Suzuki vist konceptbilen eVX frem på flere biludstillinger heriblandt på Japan Mobility Show udstillingen.

Nu er den første produktionsklare udgave klar med navnet Suzuki eVitara, og dens endelige design ligger heldigvis meget tæt på de flotte linjer, som konceptmodellen stillede i udsigt.

Suzuki eVX set foran

Interesseret i Suzuki eVitara?

Det kan vi godt forstå. Udfyld din kontaktinfo og vi sørger for, at du får det at vide, når eVitara kan ses og prøves.

Serviceaftaler

Med en serviceaftale fra Andersen Biler kan du være helt tryg og behøver ikke længere at bekymre dig om uforudsete værkstedsregninger. Du vil altid kende dine serviceomkostninger og slipper for uforudsete udgifter og eventuelle prisstigninger.

Find din Andersen Biler Suzuki forhandler her: