Verdenspremiere på helt ny elektrisk Suzuki eVitara
Den helt nye Suzuki eVitara har fået sin verdenspremiere på et stort event i Milano i november. Det er Suzukis første 100% elbil.
eVitara er udviklet på en helt ny platform (Heartect-e), der er specielt målrettet de krav, der stilles til en elbil. Den bliver længere end Vitara på benzin, hvilket betyder endnu mere plads både foran og på bagsæderne.
Med Suzukis ekspertise i 4WD bliver dette naturligvis også en mulighed i den nye eVitara (AllGrip-e). Træk på alle fire hjul er ellers en sjældenhed for elbiler i denne størrelse.
Den nye eVitara går efter planen i produktion i løbet af foråret 2025, og vi forventer at lancere modellen i vores forretninger i sommeren 2025. Vi du vide mere op til lanceringen og blive inviteret til at prøve den, når det er muligt, så skriv dig op i formularen.
Specifikationer og model detaljer
Batterikapacitet
49 / 61 kWh
Estimerede rækkevidde
Op til ca. 400 km
Maks. ydelse
144 / 174 / 184 hk
Længde
4,275 meter
Bredde
1,800 meter
Højde
1,635 meter
Vejledende prisliste
SWIFT Upgrade
Pris fra kr. 169.990,-
Inkl. bl.a.:
SWIFT Advance
Pris fra kr. 184.990,-
Inkl. Club-udstyr + bl.a.:
SWIFT Desire
Pris fra kr. 199.990,-
Inkl. Action-udstyr + bl.a.:
.
Interesseret i privatleasing af Suzuki eVitara?
En af fordelene ved privatleasing af Suzuki eVitara er, at bilbudgettet kommer i helt faste rammer.
Med privatleasing af eVitara skal du ikke bekymre dig om udgifter til service eller vedligeholdelse. Begge dele er dækket af privatleasingaftalen i hele perioden.
Robust og muskuløs SUV
Hvor mange andre elbiler har et mere generisk design, skiller eVitara sig ud med sine mere markante og muskuløse linjer, som giver et robust udtryk.
Den har en lækker kabine med flotte og komfortable sæder. På instrumentbordet glider den 10,25” digitale instrumentering direkte over i det nye avancerede infotainmentsystem med en 10” skærm.
Rattet er med to brede eger og afskåret i top og bund for at give et bedre udsyn og for at gøre ind- og udstigning nemmere.
Det bløde og lækre panel, der strækker sig i hele bilens bredde, giver sammen med de 4 store ventilationsdyser kabinen et tydeligt SUV-præg.
Pianoblank og flydende midterkonsol
I den pianoblanke og nærmest flydende midterkonsol kan du bl.a. betjene gearvælgeren, den elektriske parkeringsbremse og airconditionanlægget.
Du kan også indstille nedbremsningseffekten, når speederen slippes og om du vil køre i ECO, Normal eller Sports-mode.
To batteristørrelser og varmepumpe
Suzuki eVitara kan fås med enten med et 49 kWh eller 61 kWh batteri. Det er af LFP-typen (Lithium Iron Phosphate), der anses for at være en af de mest driftssikre og holdbare batterityper ligesom det ikke indeholder grundstoffet kobolt.
Alle modeller er med 3-faset opladning (11 kW) og kommer som standard med varmepumpe for en effektiv opvarmning af kabinen samt mindre forbrug af strøm om vinteren. For at maksimere selve ladeprocessen, køles batteriet ned om sommeren og varmes op, når det er koldt.
Rækkevidden og de officielle WLTP-tal for eVitara er endnu ikke klar, men Suzuki går efter en fornuftig balance mellem batteristørrelse, vægt, rækkevidde og pris. Foreløbig indikation er en rækkevidde på henholdsvis ca. 300 km med det lille batteri og ca. 400 km med det store.
Fra koncept til genkendelig Suzuki SUV
I de seneste år har Suzuki vist konceptbilen eVX frem på flere biludstillinger heriblandt på Japan Mobility Show udstillingen.
Nu er den første produktionsklare udgave klar med navnet Suzuki eVitara, og dens endelige design ligger heldigvis meget tæt på de flotte linjer, som konceptmodellen stillede i udsigt.
Interesseret i Suzuki eVitara?
Det kan vi godt forstå. Udfyld din kontaktinfo og vi sørger for, at du får det at vide, når eVitara kan ses og prøves.
Serviceaftaler
Med en serviceaftale fra Andersen Biler kan du være helt tryg og behøver ikke længere at bekymre dig om uforudsete værkstedsregninger. Du vil altid kende dine serviceomkostninger og slipper for uforudsete udgifter og eventuelle prisstigninger.