Bedst i klassen til bagageplads og lavt energiforbrug
Ford Puma Gen-E er den første 100% elektriske version af den populære Puma-model. Den giver en unik kombination af god bagageplads og lavt energiforbrug. Den produceres i Rumænien på Fords helt egen platform
Med en samlet bagagevolumen på 566 liter tilbyder Puma Gen-E meget plads. Dens fleksible opbevaringsløsninger gør bilen god til hverdagens indkøb og større ture. Kombineret med dens kompakte SUV-design sikrer dette en praktisk og rummelig bil.
Med sit stilfulde design, rummelige interiør, høje udstyrsniveau og lave pris sætter Ford Puma Gen-E en ny standard for kompakte, elektriske SUV’er i C-segmentet.
Demobilerne af den nye 100% elektriske Ford Puma ankommer til Andersen Biler Ford i slutningen af april, og du kan allerede nu skrive dig op for at få besked, så snart den kan ses og prøves.
Specifikationer og model detaljer
Rækkevidde (Select/Premium)
376 / 364 km
Samlet bagagerumsvolumen
566 (523 + 43) liter
DC-opladning 10-80%
23 min.
Anhængervægt m/u bremser
750 kg
Maks. ydelse
168 hk
Længde
4,214 meter
Acceleration (0-100 km/t)
8,0 sek.
Bredde (med sidespejle)
1,930 meter
Tophastighed
160 km/t
Højde
1,555 meter
Ford Puma Gen-E kommer i to udstyrsvarianter: Select og Premium
Puma Gen-E Select

168 hk Forhjulstræk
376 km
Pris: 229.990 kr.
Puma Gen-E Premium

168 hk Forhjulstræk
364 km
Pris: 244.990 kr.
Topudstyret elbil
Ford Puma Gen-E kommer i to varianter med højt udstyrsniveau. Se et udvalg af alt det udstyr du får med i udstyrsvarianterne Select og Premium.
Udvalgt Puma Gen-E SELECT udstyr
Udvalgt Puma Gen-E PREMIUM udstyr
.
Moderne, fuld digital og rummelig kabine
Puma Gen-E har et elegant udvendigt design, med mulighed for 19" alufælge og Matrix LED-forlygter.
En sporty hækspoiler og unikke alufælge giver en elektrisk stemning. De hjælper Puma Gen-E med at skære gennem luften. Det gør bilen mere effektiv og forbedrer ydeevnen.
I den moderne kabine er du som fører omgivet af en digital instrumentering på 12,8 tommer og en 12 tommer centralt placeret touchskærm. Den har Fords nyeste SYNC4 infotainmentsystem.
Her har du trådløs forbindelse til Apple CarPlay og Android Auto, hvor apps og informationer synkroniseres mellem smartphonen og bilen - uden brug af kabler.

Prisen på Ford Puma Gen-E
Ford Puma Gen-E fra: 229.990 kr.
Når du skal vælge din Ford Puma Gen-E, kan du vælge imellem to udstyrsvarianter, der begge er forhjulstrukket.
Med priser fra 299.990 kr. kan du sætte dig godt til rette i den forhjulstrukne Ford Puma Gen-E Select, der har 168 hk og en rækkevidde på op til 376 km. For blot 15.000 kroner mere kan du opgradere til Premium, hvor du får udstyr såsom Adaptive Matrix LED forlygter, Fjernlys med blændfri funktion, B&O Premium audiosystem, Nøglefri adgang og Håndfri el-bagklap.
Du kan også tilvælge forskelligt ekstraudstyr. Du kan bl.a. tilkøbe:
Vinterpakke med varme i forsæder, varme i rat og varme i forrude. Eller hvad med Førerassistancepakken, der indeholder Intelligent adaptiv fartpilot, Lane Centering Assist, El-foldbare sidespejle med logo indstigningslys, Pre-collision Assist/Nødbremse via radar, Blind Spot Information System+, Rear Cross Traffic Alert, 360 graders kamera, Parkeringssensor for og bag, Bakbremse Assistent og Avanceret skiltegenkendelse.
Bagagekapacitet – bedst i klassen
I dit 378 liter store bagagerum har du også en Gigabox nedenunder med 145 liter mere plads.
Men ikke nok med det – foran har du en såkaldt frunk med 43 liter.
Alt i alt giver det dig 566 liter plads.

Puma Gen-E kan fås i seks udvendige farver
Den nye elektriske Puma SUV Gen-E fås i en række farver, der inkluderer eksklusive og iøjnefaldende metalfarver som Electric Yellow og Desert Island Blue
Skal du med på eventyret?
Skriv dig op til en prøvetur i den nye Ford Puma Gen-E i dag.
Ladetider afhænger bl.a. batteritemperatur, batteriets og ladestanderens tilstand, tilgængelige ladestrøm, laderens beskaffenhed, udendørstemperatur og antallet af brugere på samme lader.
Rækkevidder oplyses iht. WLTP. Rækkevidden kan variere afhængigt af vejforholdene, kørestil, temperatur og dæktype.